یک بررسی جدید نشان می‌دهند افزایش خطر شناخته شده دچار شدن به بیماری شدید کووید-۱۹ در افراد چاق در مردان حتی بیشتر از زنان است.

OBESITY

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز پژوهشگران در بررسی ۳۵۳۰ بیمار بستری‌شده کووید-۱۹ با میانگین سنی ۶۵ شامل ۱۴۶۹ فرد چاق به این نتیجه رسیدند.

در مردان چاقی متوسط با خطر به طور قابل‌توجه بالاتر دچار شدن به بیماری شدید کووید-۱۹، نیاز به دستگاه تنفسی مصنوعی و مرگ ناشی از کووید-۱۹ همراهی داشت (آستانه چاقی متوسط داشتن شاخص توده بدنی (BMI) ۳۵ است). این میزان شاخص توده بدنی در یک فرد بزرگسال با قد ۱.۶۵ سانتی‌متری به معنای داشتن وزن ۹۵ کیلوگرمی است.

اما در زنان چاقی شدید  یعنی داشتن شاخص توده بدنی ۴۰ یا بالاتر با افزایش خطر بیماری شدید کووید-۱۹ و مرگ ناشی از آن همراهی داشت.

این پژوهشگران که نتایج کارشان را در ژورنال میکروب‌شناسی بالینی و بیماری‌های عفونی آمریکا منتشر کرده‌اند، یادآور می‌شوند که با ابنکه چاقی یک عامل‌ شناخته شده در ایجاد التهاب در بدن است،میزان پروتئین‌های التهابی در این بیماران توضیح‌دهنده رابطه میان چاقی و بیماری شدید کووید-۱۹ نبود.

نتیجه‌گیری این پژوهشگران در حال حاضر این است که باید افراد چاق در مقابل دچار شدن به عفونت کروناویروس کاملا محافظت شوند. بنابرانی این افراد با توجه پیامدهای بدتری که پس از تشخیص کووید-۱۹ دچارشان می‌شوند، از جمله باید در اولیت دسترسی به واکسن قرار گیرند، دورکار شوند و از پزشکی از راه دور برای مراقبت‌های بهداشتی استفاده کنند.

کد خبر 601296

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha